CaliVita Inspiracija 2021 - Zoom 1 - 25. maj 2021.

петак, 29. мај 2015.

Strategija -plan za ostvarenje postavljenog cilja




Strategija nije ništa drugo, već dugoročni akcioni plan, za ostvarenje postavljenog cilja. Tojest, to je zapravo plan rada, koji sadrži listu aktivnosti – koje ako se urade – mogu da Vas odvedu do željenog cilja.
Prilikom određivanja cilja je potrebno da koristite svoje emocije i duhovnu snagu, dok se prilikom faze planiranja akcionog plana više treba oslanjati na racionalnost i logičko razmišljanje. Tada se jednostavno radi o tome, da treba tačno odrediti koju aktivnost kada i koliko puta treba obaviti, da bi ostvarili dovoljnu količinu novca za ostvarivanje ciljeva.
Prema mom iskustvu, ljudi su skloni delovanju bez prethodnog razmišljanja. Mnogi samo uskoče u nepoznato, rade bez nekog određenog cilja, i onda naknadno odjednom uoče, da trče nepotrebne krugove, gube svoje vreme i energiju bez ikakvih realnih rezultata.
Međutim puno slučajeva neuspeha bi se moglo izbeći, ako bi počeli raditi svesno. Pre nego što se počne sa poslom, treba posvetiti vremena tome, da se upoznamo sa poslovnim modelom firme, sa pravilnikom, sa sistemom isplate, proizvodima, i da shvatimo određene procese rada. Treba postavljati pitanja, informisati se i planirati.
Naši sponzori su već prešli i utabali jednu stazu, izradili su jako puno radnih procesa i metoda, koje i uspešno primenjuju. Baš to je ono najdivnije u gradnji mreže, što ne moramo sve mi sami da izmislimo i uvedemo. Ali, ne treba zaboraviti ni to, da nismo svi isti. Baš zbog toga, svako malo prilagođava već postojeće i funkcionalne metode u skladu sa svojim ličnim afinitetima i ličnošću. Iz tog razloga treba da postavljamo sami sebi konkretna pitanja, kada počinjemo sa izrađivanjem svog akcionog plana, kako bi smo mogli sklopiti tačnu sliku naše strategije.
Prvo i najvažnije je, da se odredi, koji su naši ciljevi:

  • Koji su lični i porodični ciljevi?
  • Koji je Vaš cilj u karijeri?
  • Koji su Vaši lični ciljevi za razvoj?
Koliko novca nam je potrebno za ostvarivanje ciljeva?
  • 300 - 1.000 EUR
  • 1.000 - 1.500 EUR
  • 1.500 - 3.000 EUR
  • Više od 3.000 EUR
Dalje, dobra je ideja da postavite sebi sledeća pitanja u vezi Vašeg specifičnog finansijskog cilja:
  • Koliki promet i koji postignuti nivo je potreban, da bi generisao prihode dovoljne za finansiranje ostvarenja cilja?
  • Kolika mreža – sa koliko uključenih osoba – može biti u stanju da ostvari taj prihod na održivom nivou, uz odgovarajuću stabilnost?
  • Koje sve aktivnosti treba da se odrade?
Koliko vremena možemo posvetiti obavljanju ove delatnosti?
  • dan/sati
  • nedelja/sati
  • mesec/sati
Koja sredstva rada koristimo?
Koji nivo želimo da postignemo u sledećem mesecu?
  • Koliko osoba treba da imamo u mreži za to?
  • Za postizanje toga, koliko osoba kontaktiramo nedeljno/mesečno? 
  • Koliko kućnih prezentacija planirate da održite u toku 1 meseca?
  • Koliko osoba učlanjujete u toku 1 meseca?
Koliko često držite konsultacije sa sponzorom?
Koliko često držite konsultacije sa saradnicima?
Kakve grupne manifestacije organizujete?
Koje od Vaših sposobnosti treba da unapredite kako bi ste poboljšali efikasnost?
Sigurno bi se skoro bezbroj dodatnih pitanja mogao dodati u vezi teme konkretnog određivanja akcionog plana i strategije. I treba da ih postavite sebi u vezi sopstvenog poslovanja! Sada su nam već na raspolaganju svi gradivni elementi potrebni za pravilno sastavljanje strategije i akcionog plana. Ne preostaje ništa drugo, već samo da isplaniramo naše vreme sa dnevnim/nedeljnim/mesečnim rasporedodm aktivnosti u skladu sa akcionim planom.
Nakon određivanja naše strategije, ostaje još samo jedan zadatak! TREBA TO I ODRADITI do kraja! A to je teži deo priče. Zašto? Jer je za to potreban visok nivo svesnosti. Morate znati, da će svakako biti određenih poteškoća i prepreka, biće uspona i padova, ali da i tada bez obzira na sve, jednostavno treba nastaviti. Baš na toj tačci nam je najpotrebnija samospoznaja, i najčešće se baš taj faktor ne uzima u obzir.
„Poznavati druge je inteligencija.
Poznavati sebe je mudrost.
Pobediti druge je snaga.
Ali pobediti sebe,
to je prava herojska snaga.”
Lao Ce
Naše uspehe čuvaju „tri musketara”:
samospoznaja – samopoštovanje – samopouzdanje
Ukoliko poznajete sebe, onda jasno shvatate sopstvenu snagu, odnosno znate koje oblasti treba dodatno unaprediti. Svakako se isplati akcenat staviti na one osobine u kojima ste jako dobri i iste unaprediti na profesionalni nivo, jer baš to je ono što Vas definiše, to ste Vi! (Baš zato će svako imati malo drugačiji akcioni plan i prilagođenu strategiju). Na tim poljima ne morate uložiti velike dodatne napore i energiju, tako da ćete brže i lakše da doživite uspehe. Prilikom saradnje sa članovima saradnicima, vredi obratiti pažnju na ovu činjenicu. Samo zato, što smo mi jako dobri u nečemu i na nekom polju delovanja, i što zahvaljujući tome možemo ostvariti neki nivo ličnog uspeha, to ne znači da isto to moramo forsirati i kod naših saradnika, pošto ne mora da znači da će to isto tako funkcionisati i kod njih. Bolje je da utvrdimo u čemu je dotična osoba dobra, i da se pokretanje poslovanja bazira na tim osobinama.
Na žalost, tokom mog poslovanja, najčešće srećem slučajeve, kada se ljudi koncentrišu na svoje nedostatke. A poenta toga je, da će iza svake izgovorene reči prosto zračiti poruka, da ne smatramao sebe dovoljno dobrim u nečemu. A to će dovesti do pojave negativnih misli u našoj podsvesti, što će dovesti do blokade i prestanka delovanja. Počećemo da odlažemo stvari, uz izgovore da ćemo nastaviti ili ponovo početi kada se budemo osećali bolje. Ali na taj način, ostaćemo uskraćeni za sticanje novih iskustava, i nećemo biti u mogućnosti da učimo iz njih i da se dodatno razvijamo. Predlažem vam, da jednostavno precrtate reč slabost, i da umesto tog izraza koristite drugi izraz – oblast koju je potrebno unaprediti i dodatno razviti. Ovim ja ne želim reći, da ne treba da se koncetrišemo na naše oblasti koje treba unaprediti. Našoj efikasnosti i uspešnosti itekako doprinosi dodatno unapređivanje i razvijanje tih oblasti. Međutim, prilikom započinjanja poslovanja, svakako bi trebalo da se akcenat stavi na one naše oblasti, u kojima smo u prednosti.
Zdrava samospoznaja svakako doprinosi tome, da steknemo realnu sliku o sebi, našim sposobnostima i mogućnostima. Realna samospoznaja i uravnoteženo samopoštovanje će postaviti osnove za otvaranje puta ka sticanju čvrstog samopouzdanja. Ukoliko zaista poznajemo sebe, onda tačno znamo i to, kada i zbog čega možemo da izgubimo našu motivaciju. Trebalo bi se unapred pripremiti sa strategijama samomotivacije, koje će svakako biti potrebne da se prebrode teški trenuci i periodi. A to je ono, u čemu su uspešni ljudi jako dobri! Oni su u stanju da motivišu sami sebe. Imaju svoje posebne načine i praktike, uz pomoć kojih znaju i umeju da ponovo pokrenu svoje “rakete” I da nastave dalje.
Otkrijte i Vi, kako zapravo funkcionišete, i nemojte čekati da Vas drugi motivišu!
Sigurna sam i verujem u to, da će svesni razvoj i izrada akcionog plana, praćen sa neprestanim radom, uz posebne metode motivacije bazirane na samospoznaji, doprineti postizanju Vaših ciljeva!
Želim Vam uspešnu gradnju mreže!
Agneš Tatrai-Silađi (Tátrainé Szilágyi Ágnes)
Trener poslovnog menadžmenta
Direktor Međunarodne CaliVita Akadamije

Нема коментара:

Постави коментар

Hvala lepo !